BUSH sudah blah....


Bush rancang masa depan


BUSH merenung tingkap helikopter ketika berlepas meninggalkan Washington kelmarin.

WASHINGTON - Bekas Presiden Amerika Syarikat (AS), George W. Bush berucap di podium sebagai bekas presiden buat pertama kali kelmarin sebaik tiba di Texas selepas tamat tempoh lapan tahun sebagai pemimpin.

"Sejarah akan menjadi hakim terhadap keputusan-keputusan yang saya lakukan namun ketika saya melangkah keluar dari Oval Office pagi tadi (kelmarin), saya berasa nilainya sama seperti ketika saya memegang jawatan Presiden lapan tahun lalu," katanya ketika disambut orang ramai di Midland, Texas.

Kenyataan itu adalah sebagai menjawab kritikan Obama mengenai beberapa dasar Bush ketika beliau menyampaikan ucapan pertama selepas pelantikannya sebagai Presiden AS ke-44 kelmarin.

Bush dikritik hebat berikutan dasar luar dan domestik sehingga beliau memperoleh undian terendah berbanding Presiden AS yang terdahulu.

"Apabila saya pulang dan lihat di cermin, saya tidak akan kesal apa yang saya lihat kecuali uban yang mula memutih," katanya.

Menurutnya, beliau berhasrat untuk menulis sebuah buku dan memantau pembinaan sebuah pusat Presiden di Dallas, Texas.

"Saya mungkin menyampaikan beberapa ucapan. Saya ialah bekas Presiden yang berupaya berkongsi cerita mengenai jawatan kepada ibu bapa saya," katanya. - AFP

No comments

Powered by Blogger.