najib bercakap pasal keretakan?


Seperti telah dijangka perbezaan dan perselisihan pendapat dalam khususnya dalam PKR Selangor menjadi modal kepada Umno dan BN untuk dicanang ke hulu ke hilir. Seolah-olah apa yang berlaku menjadi 'penawar' khususnya Umno yang sedang berhadapan pelbagai konflik dan pergeseran dalaman menjelang pemilihan Mac ini.

Hari ini Najib, bakal presiden Umno dan Perdana Menteri 'atas kertas' dalam sidang akhbar berkata keretakan yang berlaku dalam Pakatan Rakyat membuktikan betapa rapuhnya Pakatan Rakyat yang tak sampai setahun diwujudkan.

Bagi saya soal retak ni perkara biasa, macam juga duduk rumah baru kadang-kadang tak sampai seminggu dah retak sana sini. Biasanya boleh ditampal dengan simen atau retak itu akan hilang kalau dicat semula.Kadang-kadang retak itu berpunca dari bahan binaan yang banyak pasir dari simen atau cat yang digunakan kurang berkualiti.

Tetapi apa yang paling merunsingkan kalau roboh atau bersepai. Nak bina semula atau nak cantum satu-satu bukannya mudah. Seperti gelas yang jatuh bersepai.Lebih mudah beli atau tukar aje dengan yang baru!

Itulah yang boleh digambarkan kepada Umno yang ada pada hari ini, bukan sekadar retak aje tetapi dah nak bersepai!Rasuah,politik wang, cantas-mencantas, tikam belakang semua ada dalam UMNO! Elok selamatkan rumah sendiri dulu yang semakin nak roboh dan bersepai dari sibuk-sibuk ambil tahu rumah orang lain yang hanya retak-retak.

Seperti kata Najib tak sampai setahun Pakatan Rakyat dah retak, biasalah tu macam orang baru kahwin. Ibarat kata Allayarham P. Ramlee, sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri. Tetapi Umno, dah lebih 50 tahun....Tetapi apa yang berlaku sekarang? Sendiri mahu ingatlah....

http://angkasanuri.blogspot.com/

1 comment

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

dia tak mau cakap pasai sodomy kerana takut terbit pula altantuya.

Powered by Blogger.