MCA: Anti-Islam atau pro-hudud?

Dah banyak sangat orang gaduh, dok email saya tanya apa cerita artikel Raja Petra Kamarudin hari ini fasal hudud, ni saya alih bahasa dengan cara ikut suka aku:
Hari ini, The Star melaporkan berita bertajuk "MCA dares DAP on hudud". Baiklah, MCA mencabar DAP menyatakan sikapnya tentang hudud. Tidakkah DAP menyatakan berkali-kali bahawa ia tidak menyokong hudud? Tidakkah DAP meninggalkan pakatan pembangkang sebaik-baik sahaja PAS mengemukakan undang-undang hudud pada tahun 2002? Apa lagi yang awak nak DAP kata?

Dengar saya nak cakap ni, MCA. DAP tidak, saya ulangi, tidak menyokong hudud. Dan mereka menyatakannya dengan jujur berkali-kali. Apa yang ingin kita tahu ialah, apakah pendirian MCA tentang hudud? MCA tidak pernah menyatakan pendiriannya tentang perkara itu dengan jelas. Bolehkah MCA menyatakan dengan muktamad pendiriannya tentang hudud?

MCA, kamu sokong atau tidak hudud? Cakaplah atau tutup terus mulut kamu. Kamu pro-Islam atau anti-Islam? Tolong beritahu kami dan nyatakan dengan jelas. Esok kami akan ke Kuala Terengganu untuk berkempen supaya rakyat mengundi PAS dan kami nak tahu apa yang hendak kami beritahu kepada pengundi-pengundi Kuala Terengganu.

Dan, ia sama ada "MCA anti-Islam" atau "MCA pro-hudud". Dan saya akan kerjakan cukup-cukup sehingga ia sakit.

Jawablah, MCA!

Kamu, Cina-Cina MCA adalah jenis yang paling teruk. Sekurang-kurangnya PAS dan DAP bersikap jujur dalam pendirian mereka. Kamu hanya buat kacau dan mengapi-apikan isu agama dan perkauman untuk memecahbelahkan rakyat Malaysia dan mencetuskan kebencian antara sesama mereka.

Kamu adalah jenis Cina yang bahaya. Cina macam kamulah yang mencetuskan konflik kaum dan agama. Adakah kamu hendak menjadikan Malaysia seperti Beirut atau apa? Kamu ada punca tragedi-tragedi seperti 13 Mei. Patutnya kamu disiat hidup-hidup oleh orang-orang Cina dan campak bangkai kamu. Biar dia reput!

Puaka punya Cina MCA!
Raja Petra juga melancarkan kempen memboikot media-media aliran perdana (MSM) mulai esok, 5 Januari. MSM tu macam Utusan Malaysia, Berita Harian, New Straits Times, The Star, RTM, TV3 la...

Berkaitan:
MCA akan sokong ketuanan Melayu di KT

Ulang tayang: The predicament of Kelantan Chinese

http://penarikbeca.blogspot.com/2009/01/mca-anti-islam-atau-pro-hudud.html

No comments

Powered by Blogger.