sapa yang dok zon selesa?

PUTRAJAYA, 20 Jan (Bernama) -- Para pemimpin Barisan Nasional (BN) tidak boleh berterusan duduk dalam zon selesa, sebaliknya perlu mengubah paradigma dan mengubah cara serta pendekatan berpolitik supaya ia sentiasa berorientasikan rakyat, kata Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Timbalan Perdana Menteri mahukan semua pemimpin kerajaan BN bangkit dan bingkas kembali menyusun strategi melakukan perubahan baik kepada diri mahukan kepada parti demi kesejahteraan bangsa dan tanah air.

Kerajaan BN perlu memastikan program-program kerajaan adalah berteraskan keperluan rakyat supaya ia sentiasa dekat di hati dan sanubari rakyat.

"Jika kita gagal menangani cabaran ini dengan cemerlang, kita akan menerima hukumannya di dalam pilihan raya umum ke-13 kelak," katanya ketika melancarkan buku "Politik Baru" karya Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Saifuddin Abdullah, di sini.

Beliau berkata kerajaan BN tidak boleh sekali-kali membiarkan gejala tiada berkesinambungan wujud di antara aspirasi rakyat dan hala tuju kerajaan.

Najib berkata kerajaan BN sentiasa peka kepada gelombang perubahan dan pembaharuan.

"Ini kerana kita insaf di dalam sistem demokrasi, rakyat adalah penentu mutlak kepada parti mana yang akan membentuk kerajaan," katanya.

Beliau berkata demi melaksanakan agenda perubahan dan pembaharuan, mahu tidak mahu, tidak dapat tidak, kerajaan BN memerlukan pemimpin berkebolehan dan berpengetahuan dalam bidang yang dipertanggungjawabkan.

Pemimpin itu, katanya mestilah membawa pemikiran glokal dengan ideanya merentasi sempadan negara tetapi jiwanya dan akarnya adalah berteraskan bumi bertuah ini.
selanjutnya.....


bro jib...hang dan geng hang jangan dok cakap besar lagi la...rakyat dah muak tengok muka pemimpin makan duit haram!!!! habis wang rakyat kamu kebas.....

No comments

Powered by Blogger.