BABI: UMNO CUBA SALAHKAN KERAJAAN BARU


UMNO TIDAK PERNAH BERJAYA TANGANI ISU BABI TG SEPAT SEJAK DULU

Baca minit mensyuarat berikut,





PERMOHONAN DALAM USUL CAWANGAN DUN TANJONG SEPAT 2006
tgsepat-sepang
(...) Cawangan Tanjong Sepat Darat( Timur)

Permohonan : Pengeluaran tanah pembesaran kampung: Memohon supaya pihak berkenaan dapat mempercepatkan proses pengeluaran tanah tersebut bagi membolehkan ahli yang belum pernah mendapat tanah anugerah kerajaan agar dapat memiliki tanah sendiri.

Menggesa pihak Ahli Jawatankuasa Pemilihan Penerima Tanah Pembesaran Kampung Tanjong Sepat agar menyenaraikan semua nama-nama ahli cawangan ini yang layak menerima pengagihan tanah tersebut.

Menggesa pihak yang berkenaan supaya senarai nama yang terpilih adalah 100 peratus penduduk Kampung Tanjung Sepat.

Penempatan pusat ternakan khinzir di kawasan Tumbuk, DUN Tanjong Sepat
Mengusulkan agar bantahan sekerasnya dibuat secara berterusan bagi mendesak pihak bertanggungjawab supaya penempatan pusat ternakan khinzir di kawasan Tumbuk tersebut tidak dilaksanakan.
more...

Banyak rahsia tersembunyi. Isu babi sudah lama. Sejak zaman BN lagi. 2006 diusulkan semula, tapi gagal. Dan lihat lah minit mesyuarat di dalam blog diatas anda akan lihat sendiri bagaimana UMNO di Tg Sepat bekerja.

Minit tersebut dibuat pada tahun 2006 dan dikatakan bahawa BABI sudah mula dibela sejak 20 tahun yang lepas. Cuma risiko air mengalir baru ujud pada tahun 90an. Sejak itu usaha UMNO benteras terus gagal. Semua nya gara gara pemimpin atas ambil acuh tak acuh. Ditelan mati mak, diluah mati bapak. Nak tolak, tak dapat untung dan undi. So dibiarkan kes tersebut sehingga kini.

Kini seorang ketua kampugn menyerang kerajaan baru. Kita lihat berita berikut terbaru dari Utusan Meloya


(...) Penduduk Kampung Tumbuk, Tanjung Sepat dekat sini kecewa dengan kerajaan baru Selangor kerana terlalu rakus meluluskan projek penternakan babi bernilai RM100 juta di situ tanpa mengambil kira sensitiviti penduduk tempatan.

Ketua Kampung Tumbuk, Mohd. Tarmudi Tushiran berkata, lebih dikesalkan ialah kerajaan campuran Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas juga tidak pernah turun padang untuk melihat sendiri kesulitan yang dialami penduduk sekitar akibat aktiviti penternakan babi di kawasan itu.

‘‘Tahu-tahu mereka telah meluluskan projek tersebut. Tiada pertemuan atau perbincangan diadakan dengan kami sejak mereka memerintah. Ini jelas satu penghinaan.

Menurut Mohd. Tarmudi lagi, ketika ini dianggarkan lebih 20 ladang penternakan babi terdapat di kawasan itu dengan jumlah keseluruhan babi mencecah 300,000 ekor.

‘‘Antaranya mereka membawa saya selaku ketua kampung meninjau pusat penternakan babi di Jerman bagi menyakinkan tentang teknologi yang bakal digunakan itu.

‘‘Pun begitu sehingga hari ini, walaupun telah melihat teknologi Jerman itu, kami penduduk kampung di sini tetap membantah pusat penternakan babi di sini kerana ada banyak sebab. Satu sebab utama ia dekat dengan kawasan penempatan. - utusan meloya
Ketua kampung yang bernama Tarmudi Tushiran mempunyai seorang anak, Ketua UMNO Cawangan Kampung Tumbok Tahun 2004 - 2007 yang membawa sendiri usul berkenaan kepada Ahli Parlimen.

SDR. MOHD ASMAWI BIN M.TARMUDI
Kampung Tumbok Darat,
42800 Tanjung Sepat, Selangor Darul Ehsan.
Tel : 019-360 7039
Rujuk: tgsepat-sepang.

Lalu ..... Kerana kegagalan anaknya menyelesaikan isu tersebut dan sekarang peluang untuk ketua kampung itu membalas dendam ke atas kekalahan UMNO di Selangor dengan mengkritik tentang perkara yang tak pernah selesai sejak dulu. Kesian nya UMNO ......

No comments

Powered by Blogger.