Menteri Pelajaran balas dendam?

Oleh mohdnoorawang

"Dendam kesumat kepada penduduk negeri kedah,kelantan, terengganu perak terpalik kepada pelajar disalah sebuah universiti di selantan tanah air semasa proces penepatan guru lepasan ijazah pendidikan. Dimana penepatan hampir 50% pelajar berkenaan ditempatkan di negeri sabah da majoriti di sarawak. Kami sebagai ibubapa tidak menentang dan memprotes penepatan yang dibuat oleh kementerian pelajaran/ pendidikan malaysia.

KENAPA GRADUAN NEGERI TERSEBUT SAHAJA TERLIBAT DALAM PROSES PENEPATAN DISABAH DAN SARAWAK? UNTUK MAKLUMAT PEMBACA GRADUAN DINEGERI JOHOR, MELAKA,NEGERI SEMBILAN, SELANGOR BAKAL GURU TERSEBUT DITEMPATKAN DISEMENANJUNG MALASYSIA. PRU12 masih menjadi mimpi ngeri kepada menteri, tidak rasional dalam penepatan guru. Tidak ada keadilan dalam proses tersebut. Semua guru tersebut akan diterbangkan pada 21.04.2008 ke Sabah dan Sarawak. Jelaslah memteri pelajaran sekarang adalah satu satunya menteri tidak konsistem dalam membuat dasar pelajaran kebangsaan. yang rugi bangsa melayu, anak melayu, dan amnya bangsa malaysia . memteri yang paling suka tunjuk gigi dan menteri suka cium keris telanjang .Akhirnya semua ditelanjang oleh beliau. Hancur bahasa melayu dan bangsa melayu diatas dasar pendidikan yang bercelaru dan dibebankan PTPN yang menghantui oleh semua graduan. KEMBALILAH KEPADA KEADILAN YANG TULUS DAN IKLAS DARI SEORANG PEJUANG UMNO TULEN JANGAN SEKADAR PANAS TAHI AYAM DAN RETORIK DALAM UCAPAN YANG RUGI BANGSA AKU DAN NEGERI AKU. JADILAH AYAN JANTAN JANGAN JADI AYAM DAGING NAMPAK GEBU TAPI TAK BAGUS MAKAN BANYAK.

Walauapa pun graduan tersebut yang akan terbang ke sabah dan sarawak akur pada arahanhanya sedikit benci kerana tidak adil. DAN KAMI SEBAGAI IBUBAPA MEMBERI DORONGAN DAN KEKUATAN AGAR MEMBERI CONTUH YANG BAIK KEPADA PELAJAR DISABAH DAN SARAWAK. KAMI MEMINTA DAN MERAYUKEPADA KEMENTERIA PENDIDIKAN/PELAJARA AGAR MENJAGA DAN MENEPATKAN GURU GURU TERSEBUT DENGAN SELAMAT DAN JAMINAN KESELAMATAN DUNIA DAN AKHIRAT.
"

No comments

Powered by Blogger.