Ooh Umi Hafilda

Oleh imacbook

" Di program 'Fikir-fikirkan Bersama Tun Dr Mahathir',pada 6 April disebuah hotel di Ampang, Selangor, Umi Hafilda Ali, seorang pengikut setia Dr Mahathir, mencadangkan perhimpunan 100,000 ahli Umno dianjurkan di pusat pentadbiran itu bagi mendesak reformasi dalam parti itu susulan kemerosotan pengaruhnya dalam pilihanraya umum 8 Mac (Petikan dari Malaysiakini.com)
Umi hafilda Ali?Umi,Umi adik Azmin Ali yang glamer itukah?
Alahai Tun Dr. Mahathir, dalam ramai-ramai barua konspirasi/kaki putarbelit di Malaysia ini, Umi Hafilda Ali juga yang dipilih beliau untuk bersama dalam menentang Paklah.

Di zaman reformasi terutamanya semasa perbicaraan DSAI, nama Umi Hafilda Ali ini meletup, glamer tiba-tiba. Ini kerana beliau lah yang menjadi saksi, kononnya DSAI 'berminat' dengan bodi dia dan abangnya dan pelbagai fitnah dilemparkan.

Umi Hafilda yang juga adik YB Azmin Ali ini antara penyumbang kepada buku 50 Dalil Anwar..

Antara konspirator kejatuhan DSAI, tinggal Umi Hafilda yang seolah-olah belum menerima 'balasannya'.

Saya tidak mahu bercerita panjang sejarah Umi Hafilda, tetapi wujudnya hamba Allah ini dicelah-celah karamnya UMNO di samping Tun Mahathir bagi saya, AMATLAH LUCUNYA!

Sebab utamanya ialah, SIAPA SANGATLAH UMI HAFILDA ALI ini di dalam politik Malaysia??

Tidak penting langsung, malah beliau bukan ahli politik, jauh sekali menjadi isteri no.2 atau no.3 mana-mana pemimpin UMNO terkenal.Umi Hafilda juga tidak memegang apa-apa jawatan dalam UMNO, malah telah digantung (mungkin dipecat) kerana pernah menuduh Azlina Othman lesbian (semasa populariti Puteri Umno naik mendadak).

Yang menyedihkan lagi, kaum keluarganya sendiri seolah tidak menganggap beliau 'relevan' lagi sebagai anak ALI.

Paling HAIRAN BIN AJAIB, kenapakah Tun Mahathir mengangkat Umi Hafilda ini di pentas cemuhan kepada Paklah?

Takkan lah Umi Hafilda ini mempunyai rahsia 'bersama' Paklah kot, takpun ingin memberitahu rakyat Malaysia ini Paklah pun tergila-gilakan dia seperti mana DSAI.Itu nampak sangatlah mustahil!

Jadi, apakah sebab utama Tun Mahathir memilih Umi Hafilda ini?Bukankah Tun Mahathir seorang ' MASTERMIND' politikus, atau Tun Mahathir sudah bangkrap idea memilih kaki putarbelitnya!

"

No comments

Powered by Blogger.