Akibat ketakutan kepada DSAI: Pak Lah Tertipu

Oleh yb_pmn

"Bagai mimpi di siang hari... PM, Pak Lah bagaikan tertipu dengan semua laporan berita (terutama blog) yang mengatakan Anwar sedang berbincang dengan MP Sabah dan Sarawak.

Ekoran isu berkenaan, BodoLAH tidak tidur malam, dan sentiasa kelihatan murung akibat runsing dengan laporan media cetak dan elektronik yang memainkan isu Anwar sedang berunding dgn MP SS (Sabah Sarawak), sedangkan katanya, beliau tidak pernah mengunjungi SS selepas PRU12 baru-baru ini. "Walhal saya belum pun ke sana. (ketawa) Siapa gerangan pelanduk dua serupa?" katanya.(sebagaimana laporan Malaysiakini)

Ini menunjukkan betapa kuatnya pengaruh DSAI yang dikatakan tidak Releven oleh pemimpin AMNO/BN. Mereka bagaikan cicak kehilangan ekor apabila ada sesuatu berita yang berkaitan dengan DSAI biarpun belum tentu benar.

Bermakna semua pemimpin Amno/BN dalam situasi HANGAT sekarang biarpun masih memerintah negara ini. (Kalau tak pegang kuasa, aku rasa jalan pun kepala ke bawah..hehe).

Setiap berita terkeluar dlm blog di internet dipantau dengan teliti oleh mereka. Sehinggakan Menteri Penerangan terpaksa mencari pendekatan bagaimana mahu menangani blloggers ini.

Anwar dijangka akan ke SS dlm masa terdekat ini, dan beliau mungkin berasa geli hati melihat gelagat BodoLAH yang menjadi tidak keruan selepas 'tewas' teruk. Jika dulu nak kemana-mana ada JIN di sebelah, kini disebabkan terlalu rungsing dan gabra, beliau terlupa membawa JIN.(alasan JIN sakit kaki)

Kedudukan BN goyang gara-gara PKR mahu membeli 30 MP SS untuk membentuk Kerajaan PR Malaysia.

Melihat keadaan kelam kabut sebegini, tak hairanlah apabila Anwar benar-benar ke SS dalam masa terdekat ini, BodoLAH akan mengarahkan semua MP SS dikuarantinkan di satu tempat. Dan tak mustahil akan mengeluarkan perbelanjaan besar membawa semua MP itu melancong ke destinasi selamat di muka bumi ini...(jangan ajak g Afganistan sudah ler).

Kita tunggu dan lihatlah macamana babak drama seterusnya..Dan jangan lupa seramai mana MP yang ada di SS itu, kita tahu siapa yang rapat dgn Anwar! Dan juga berapa ramai yang bencikan BodiLAH!

Awas! BeEnd!

No comments

Powered by Blogger.