Sedih pemergian Mahathir


Oleh jayabdih

"
Dulu Mahathir bagaikan harimau ganas. Siapa saja yang buka mulut sikit dah kena ISA, kena akta rasuahlah, pecatlah, diugut dengan guna orang lain seperti polis dan yang seumpamanya. Hari ini, Mahathir TAK ADA KUASA dan umurnya dah masuk magrib menghampiri waktu Isyak. Dahlah nyanyuk, masih tak 'tobat' lagi dari terus memfitnah. Dahlah tuu che Det.. bagi peluanglah orang lain menjalankan amanah mentadbir negara. Che Dat bising-bising tapi negerinya sendiri jatuh ke tangan pembangkang.

MahathirLAH penyebab orang melayu berpecah! 13 Mei pun angkara Mahathir. Tunku Abdul Rahman diburuk-burukkan oleh Mahathir di Filifina dan luar negara. Tun Razak sakit pun hasil pressure Mahathir. Hussien On menangis dikerjakan Mahathir. TIGA Timbalan Perdana Menteri pun dicantas termasuk Anwar Ibrahim. Hari ini pun Abdullah Bedawi pula diburuk-burukkan Mahathir. Hari ini UMNO dan melayu berpecah kerana Mahathir, tapi Mahathir tak kesah semua itu kerana anaknya Mukriz dan beberapa M lagi bakal pewaris aset UMNO bernilai billion ringgit apabila UMNO hancur berkecai dan dibubarkan.

Mahathir dan Tun Razak pencipta parti BERJAYA yang memerintah Sabah 9 tahun. Apabila BERJAYA dibubar, segelintir MT BERJAYA dan MT UMNO dikatakan menjadi instant millionaire setelah membahagi-bahagikan aset milik parti BERJAYA. Bangunan BERJAYA dijual dengan RM64 juta dan org yang ketawa besar ialah Datuk Harris Salleh dan Mahathir. "tuling kau, tuling ku (TK-TK)" telah berlaku dimana Mahathir dikatakan penulis skripnya dan kadang-kadang jadi pelakun 'hero' tetapi memegang watak pelakon tambahan.

Ini otak genius Mahathir. Che Det mungkin nak TK-TK aset UMNO dengan mencipta PKR supaya ahli2 UMNO berhijrah beramai-ramai ke PKR dan PAS meninggalkan UMNO. So Mukriz dah nampak ini sebab itulah dia beria-ia benar nak lawan ketua pemuda utk memudahkan laluan menjadi presiden UMNO later-on. Masa tu dia tak kesah samada UMNO menang atau tidak kerana dia nampak aset 'UMNO baru' bernilai berbillion ringgit bakal diwarisi. Sebab itu... sampai bila-bila orang tak akan percaya cakap mahathir dan mungkinkah anaknya Mukriz bakal mewarisi kejahatannya bapanya. Ciri-ciri 'like father like son!' ini dah mula nampak pada Mukriz dengan berani mengkritik kepimpinan negara.

Ada orang kata "Mukriz bukan macam ayahnya, Mahathir". Ini mungkin betul tapi kalau Mahathir makan rasuah semasa jadi MENTERI atau masa ada kuasa maka 'baka'nya otomatik diwarisi anak. Teori 'baka' ini simple untuk difahami.

No comments

Powered by Blogger.