PM dan TPM tiada didalam negara, siapa yang jadi pemangku?



KUALA LUMPUR, 17 NOVEMBER (SK) - Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi dan Timbalanya, Najib Abdul Razak dilaporkan kini mengadakan lawatan kerja di luar negara.
Menurut laporan media, Abdullah kini berada di Uzbekistan untuk lawatan rasmi empat hari manakala Najib pula akan ke Lima, Peru untuk menghadiri Mesyuarat Pemimpin-pemimpin Ekonomi APEC ke-16 esok dan seterusnya ke New York dan dilaporkan hanya akan pulang pada awal bulan depan.


Ketika mengulas mengenai hal ini, Penasihat DAP Lim Kit Siang mempertikaikan ketiadaan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri yang berada diluar negara pada dua hari yang sama dalam minggu ini.
Lim berkata, ini bermakna, pada Rabu dan Khamis ini, kedua-dua mereka tidak ada di dalam negara. Justeru beliau mempersoalkan siapa yang akan menjadi pemangku Perdana Menteri pada dua hari tersebut.


“Bolehkah menteri yang paling senior di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Bernard Dompok atau Presiden MCA yang baru dipilih, Datuk Seri Ong Tee Keat?,” katanya menurut laporan akhbar.
Lim juga dilaporkan berkata, perkara ini adalah satu kritikan terhadap Ahli Parlimen Umno yang tidak menerima kedudukan yang termaktub dalam perlembagaan bahawa jawatan Perdana Menteri terbuka kepada semua warganegara Malaysia tidak mengira bangsa, agama atau wilayah.

mat taib ada...muhyidin ada...hahahaha...habis duit depa lingkup........konpem makan gaji buta pastu dapat duitt haram...

1 comment

Negara Kita said...

dulu semi value ada, semi value rajin ke parlimen, sekarang sudah tak lak...

Powered by Blogger.