Sekretariat ayam najib

JOHOR BAHRU 4 Mei – Kongres Permuafakatan Melayu yang berakhir di sini hari ini sebulat suara bersetuju menubuhkan sekretariat tetap dikenali Majlis Muafakat Melayu Malaysia (MMMM) bagi memantau, mempertahankan dan melaksanakan semua tuntutan berkaitan kedaulatan Melayu.


Ketua Satu Gabungan Penulis Nasional (Gapena), Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Ismail Hussein berkata, sekretariat itu akan ditubuhkan dalam tempoh terdekat dengan penglibatan jawatankuasa terdiri daripada badan bukan kerajaan (NGO) Melayu.

Begitulah kata ketua Gapena... Gabungan Penyokong Najib selepas menghabiskan duit bersidang dan makan tidoq serta ceramah selama beberapa hari.....


Demikianlah tertubuhnya satu sekretariat untuk kononnya mempertahankan dan melaksanakan semua tuntutan berkaitan kedaulatan Melayu. Aku umpamakan sekretariat itu seperti sekretariat taik palat.

Apakah taik palat itu? Bagi orang utara senang faham tetapi bagi daerah lain biarlah aku terangkan. Taik palat ialah najis yang terdapat pada kemaluan lelaki yang belum bersunat. Najis ini berbau busuk sebab terendam air kencing serta dipenuhi dengan bakteria. Sebab itulah kita kena bersunat untuk mengelakkan himpunan taik palat.

Kenapa kita katakan Sekretariat taik palat? Adakah aku menghina kedaulatan Melayu? Tidak sama sekali kerana aku juga Melayu tetapi aku juga faham apa lagi yang berdaulatnya Melayu ini? Berdaulat dari segi ekonomi? dari segi palajaran? dari segi bahasa? dari segi pemilikan tanah? dari segi politik?.. semua itu sudah luput dan sudah hancur. Umpama nasik dah jadi bubur. Yang mungkin ada hanyalah kedaulatan raja-raja Melayu. Itu pun aku mushkil kerana berapa banyak raja-raja Melayu yang boleh dipengaruhi oleh tauke-tauke Cina untuk mendapatkan balak dan sebagainya..

Jadi untuk apa sekretariat taik palat ini?

1. Untuk memantapkan semula UMNO yang telah tersungkur begitu hina pada PRU12. Banyak pemimpin UMNO yang jatuh terguling termasuk mamak keling dari Parlimen Merbok. Ini satu cara nak mengabui mata Melayu agar Melayu terasa diri mereka dalam bahaya dan mereka akan berpaut kepada ranting UMNO. Itulah tujuan pertama dan utama bagi sekretariat yang busuk ini...Sekretariat taik palat.

Kata ketua Gapena lagi bahawa sekretariat ini tiada unsur politik. Maka kita sampai kepada sebab yang kedua...

2. Iaitu untuk mengelakkan orang ramai dari menganggap hal kedaulatan Melayu ini berdasarkan kepada UMNo. kononnya bila Gapena tu NGO maka apa yang dicakapkannya mewakili semua orang Melayu tanpa mengira parti politik. Sudahlah ketua Gapena ooi.. Mungkin otak hang banyak sangat taik palat sampai tak terfikir tentang kebijaksanaan rakyat sekarang. Rakyat pun sedar sudah 50 tahun merdeka apa yang UMNO buat untuk mempertahan kedaulatan Melayu? Dimana Gapena ketika itu? Mungkin sama-sama sedang meranapkan kedaulatan Melayu. Malah kalau dikaji UMNOlah yang menghancurkan kedaulatan Melayu hatta kuasa yang ada pada raja-raja..

3. Sekretariat ini ialah untuk cari publisiti murahan agar ketuanya terkenal dan bolehlah cari pulus lepas ini. Nanti keluarlah buku tentang kedaulatan Melayu dan Najib pun rasmilah dan tuan penulis pun dapatlah pulus. Kalau orang tak mau beli, telefon saja sipenghunus keris untuk mewajibkannya sebagai teks bagi semua sekolah. Dia dapat komisyen dan penulis dapat habuan. Semua boleh raya sakan hasil daripada buku yang dikeluarkan..

Jadi adalah malang bagi kita jika kita masih menaruh harapan kepada Sekretariat taik palat ini....


MMMM... money man....money man...."

No comments

Powered by Blogger.