betul tak najib kecut kat wanita?


Datuk Seri Najib Razak menerima keputusan Wanita Umno mengekalkan pelan peralihan kuasa dalam pergerakan itu pada Jun tahun depan.

"Saya hormati. Saya tidak campur tangan. Saya hormati apa juga keputusan Wanita," kata timbalan presiden Umno.

Exco Wanita yang bermesyuarat semalam sebulat suara memutuskan jawatan ketua dan naib ketua pergerakan itu tidak akan dipertandingkan demi menjaga perpaduan dalam parti.

Keputusan ini bermakna ketuanya Tan Sri Rafidah Aziz dan naibnya Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil akan menang tanpa bertanding dalam pemilihan pergerakan itu kali ini.

Mesyuarat semalam juga setuju dengan pelan peralihan kuasa yang dijadualkan pada Jun tahun depan.

Ditanya perbezaan pandangan dalam pergerakan itu apabila Shahrizat meminta ketuanya mempercepatkan peralihan itu seiring dengan peralihan kuasa perdana menteri-timbalan perdana menteri, Najib berkata:

"Ya, apa-apa keputusan pun, ada pendapat yang berbeza. Dalam politik, mana ada seratus peratus (setuju)."

Tentang sama ada keputusan itu boleh mewujudkan perpecahan dalam pergerakan itu, beliau menyoal kembali pemberita: "Berlaku ke?"

"Apa-apa buat pun mesti ada kontra, (dan) pendapat yang berbeza. Jadi kita kena cari keputusan yang terbaik dalam keadaan dalam keadaan dan situasi tersendiri.

"Jadi, Wanita sudah buat keputusan sedemikian. Saya menerimalah. Saya menghormati keputusan Wanita. Saya tidak hendak bergaduh dengan Wanita."

Beliau berkata, keputusan supaya Rafidah dan Shahrizat berunding dengan Datuk Kamilia Ibrahim tentang peralihan itu juga terserah kepada pergerakan itu.

"Mereka boleh berunding sesama sendiri," katanya tengah hari tadi dalam sidang media selepas merasmikan Konvensyen Sukan Kebangsaan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Shahrizat semalam berkata, beliau akan bertemu dengan exconya Datuk Kamilia Ibrahim yang layak bertanding jawatan naib, tetapi tidak menghadiri mesyuarat hari ini dan mesyuarat sebelumnya.

No comments

Powered by Blogger.