dari kelantan ke amerika....~malaysiakini


SECEBIS RESPONSE TOK GURU NIK A.AZIZ KE OBAMA

Tok Guru juga hantaq congratulationnya kat Obama.Aku ambik sebahagian dari isi suratnya untuk dibaca bersama.Cara Tok Guru berdakwah cukup berhemah.Pasai tu aku setuju dia melengkapkan teori RAHMAN.Aku tak nampak orang lain yang sesuai.Kita dah tak dak pemimpin.Kita kemarau pemimpin.Yang nak kebas tu berlori jumlahnya.Tok sah cakapla bila dah gila pangkat dan duit.Semuanya auta saja.Lebih senang aku tak percaya.Semua suka buat haru.

Di bawah ni ,cebisan response tok Guru kat Obama:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Semoga Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani mengurniakan keberanian dan jalan yang benar dalam menampalkan semula ayat-ayat suci kitab Injil yang telah dikoyak.

"Nabi Isa a.s tidak sama sekali seorang yang ganas atau menjadi pengkhianat terhadap umat manusia," katanya.

Kata beliau tanpa mengira perbezaan politik, warna kulit dan kepercayaan, mana-mana pemimpin Islam atau Kristian harus menyokong sepenuhnya usaha-usaha ke arah perdamaian mempertahankan kebebasan dan mengekalkan keamanan sejagat.

"Marilah kita sama-sama mempereratkan hubungan dua hala dalam proses saling hormat-menghormati demi faedah dan kepentingan bersama.

"Tahniah sekali lagi. Semoga Allah melimpahkan segala belas ehsan dan kasih sayang kepada kita," katanya.

No comments

Powered by Blogger.