Sukj vs Pembaca ...sila baca



Berikut saya paparkan hujah oleh seorang Pembaca(Anonymous) berhubung dalam topik "Anak siapa..abang siapa".

HUJAH OLEH PEMBACA(ANONYMOUS) [2.11.08-09:50]

Mokhzani memang terbukti dan terkenal di dunia korporat dan internation business. Malah sewaktu saya di Amerika dan Canada dulu utk satu mesyuarat saya melihat nama dan syarikat Malaysia beliau terkeluar dlm akhbar harian di sana mengenai projek beliau di Asia Tengah dan Afrika.

Pada saya, dengan pengaruh atau tanpa pengaruh Tun M, jika sesorg tidak berupaya atau berwibawa maka business nya juga tidak akan berjalan dan maju. Lihatlah berapa ramai Kontraktor Bumiputra yg diberi projek tapi di Ali Baba kan dan mengambil duit atas angin.

Pada saya Melayu seperti Mokhzani inila Melayu patut bangga dan kagum dan mencontohi.

Maka jika SUKJ menyenaraikan nama2 yg tidak perlu di pilih, saya juga ingin berbuat demikian :

Nama yg UMNO tidak perlu dlm pemimpinan :

1. KJ - Menggunakan pengaruh kerajaan demi kepentingannya didlm AirAsia Group. AirAsia dlm era kejatuhan sekarang. TuneMoney dlm urusan scale-down atau mungkin ditutup. Tune Air menghadapi cash crush now. Lihatlah nama2 proxy KJ didlm AirAsia dan LibraECM. Kalau ingin dihuraikan salah guna KJ memang tak abis di sini.

2. Tan Sri Muhamad Taib - Seorg yg tdak berwibawa langsung. Berapa byk wang rakyat Selangor disebat sewaktu beliau menjadi MB? Tiliklah rumah2 atau lebih baik dilabel sebgai istana beliau sehinggan anak puteri raja juga dibawa lari dan nikah di sempadan. Dan waktu ini, menjadi Menteri Luar Bandar, berapa byk bajet kerajaan dihabiskan utk kroni2 beliau. maka apakan baiknya beliau? selain daripada tahu mengipas Pak Lah.

3. Reezal Merican. Personaliti peribadi beliau sendiri begitu tidak terurus maka apatah lagi utk menjadi pemimpin? Rumahtangga sendiri perlu di jaga dahulu Datuk.



HUJAH BALAS OLEH SUKJ
Anon 09:50,

1. Jika dibuat 'poll', saya fikir 9/10 akan bersetuju dan berpendapat Mokhzani kaya raya dalam bsns kerana bapanya seorang Perdana Menteri selama 22 tahun.[22tahun as PM?]

2. Jika bapanya seperti bapa saya, MUSTAHIL beliau boleh kaya seperti hari ini. [Jangan nafi]

3. Untuk maklumat anda, ramai kontraktor bumiputra yang buat duit atas angin(Ali baba) semasa Dr.M menjadi PM selama 22 tahun.
[Atas angin 22 tahun]

4. Dr.M boleh diberi nama gelaran 'Bapa Kontraktor Atas Angin'. Lihatlah kroni-kroni beliau seperti Daim(pakar jual projek), Halim Saad, Tajudin Ramli. Apa dah jadi dengan bumiputra Dr.M ini? Semuanya lingkup. Mereka tak lingkup tetapi yang lingkup ialah duit rakyat yang lingkup. Berapa banyak 'Bail out' keatas syarikat-syarikat kroni mereka. Selain 'bail out' ke atas syarikat anak Mahathir sendiri iaitu Mirzan. Berapa bilion ringgit telah digunakan untuk 'bail out' Syarikat Konsortium Perkapalan Bhd yang diterajui oleh Mirzan.

[Why did you rescue Konsortium Perkapalan Berhad (then owned by your son Mirzan) and which had debts of RM1.7 billion using funds from Petronas? Was it not your administration which forced Malaysian International Shipping Company (MISC) to acquire the assets of Konsortium Perkapalan Nasional?] [Read more]
[AlibabaDaimHalimTajudinMirzan]

5. Andaian anda Mokhzani patut dibangga oleh orang Melayu? Saya kurang setuju. Bagi saya Tan Sri syed Mokhtar yang patut dicontohi dan dibanggai oleh orang Melayu masa kini.[Bukan Mokhzani]

6. KJ - dalam Airasia? Ini juga merupakan tuduhan tanpa bukti. Sekadar andaian semata-mata. Sepertilah mengata DSAI ejen Yahudi..tapi tiada bukti. Tidak semestinya bila seseorang itu berkawan baik dengan seseorang maka orang berkenaan dianggap proxi/ejen kepada orang tertentu. [Berkawan biar seribu..berkahwin biar 1. Kalau mampu 4]

Tetapi saya setuju dalam hal ECM Libra. Memang dulu KJ ada kepentingan dalam syarikat itu. Tetapi bila isu itu berbangkit, beliau telah menjualnya.[Selesai]

7. Tuduhan kepada Tan Sri Muhd Taib juga 'tanpa bukti'. Cuma andaian semata-mata.

Salahkah jika beliau berkahwin dengan anak Raja? Bila bersama tanpa kahwin orang ambil gambar buat cerita fitnah? Jadi pada masa itu beliau 'kahwin'. Tak salah sebab lelaki boleh kahwin maxima 4 orang jika mampu.[Jangan fitnah]

8. Reezal Merican. Kenapa pula dengan personalitinya..? Bukankah setiap lelaki itu boleh kahwin 4 orang jika mampu.

Sama juga keadaannya. Bila dia berkahwin(halal)..orang bising. Tetapi jika dia tak kahwin..orang akan buat cerita fitnah. Soalnya sekarang dia dah berkahwin bukan berpoya-poya. Tak salah kan???

Kalau saya ada duit banyak dan mampu...saya juga nak kahwin lagi. Mungkin dengan Mahima Chaudri atau Maria Sharapova. Artis Malaysia tak main. Minta maaf.

Tetapi saya tak mampu nak buat macam mana..? Jangan kita dengki pada orang yang mampu.[Jangan dengki]

http://suarasukj.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.