Terbukti: TGNA Mampu Menyelesaikan Krisis Ekonomi Dunia !!!-malaysiakini


Ekoran ekonomi dunia yang merudum , berpunca dari kejatuhan ekonomi Amerika , telah memaksa pakar – pakar ekonomi dan pemimpin – pemimpin utama ekonomi dunia duduk semeja membincangkan langkah – langkah dan tindakan serta pilihan – pilihan , yang perlu diambil bagi mengatasinya.

Seperti mana kata PM Malaysia , bahawa
" Yakini lah hadapi krisis ekonomi"

Betul ke begitu ???


PM minta rakyat usah takut, bimbang , rakyat perlu yakin terhadap kemampuan negara untuk berdepan kemelesetan ekonomi dunia akibat krisis kewangan Amerika Syarikat dan tidak harus terbawa-bawa dengan rasa takut atau bimbang berlaku sesuatu yang buruk, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Malaysia mampu menangani kesan krisis kewangan itu kerana sistem perbankan negara kekal kukuh dengan modal dan kecairan mencukupi untuk terus memberi pinjaman bagi membiayai aktiviti pembangunan selain kadar simpanan serta rizab yang besar.
Ekonomi negara juga disokong oleh pelbagai sektor pertumbuhan baru seperti pelancongan, perbankan, insurans Islam, bioteknologi serta teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) yang boleh terus dimajukan selain perbelanjaan domestik kekal rancak.

Begitu lah juga dengan tajuk satu lagi media kerajaan umno/bn , yang berbunyi " Yakinlah hadapi cabaran - PM "

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, rakyat mesti yakin bahawa negara mampu berhadapan dengan cabaran krisis kewangan yang kini melanda Amerika Syarikat (AS) dan Eropah.

Perdana Menteri berkata, segenap lapisan rakyat termasuk kakitangan awam harus mempunyai keyakinan diri dalam memastikan ekonomi negara terus dipacu dengan baik di sebalik krisis berkenaan.

Ulas sikit
Adakah ini bermakna adanya kebimbangan bahawa ekonomi Malaysia sedang dan akan turut mengalami kemelesetan , kesan dari kejatuhan ekonomi Amerika yang terpalit dengan pelbagai skandal ?

Adakah penyusutan nilai saham di Bursa Saham KL di bawah paras 1000 mata adalah satu petunjuk , iaitu ekonomi Malaysia memang dilanda krisis juga ?

Mana mungkin , Amerika yang yang merupakan rakan dagang utama Malaysia , boleh tersungkur , tetapi negara kita sebaliknya “terselamat“ dari krisis ekonomi ?

Seperti mana yang kesatuan Eropah , dalam satu tajuk artikel menyatakan "Ekonomi Eropah akan meleset"

Suruhanjaya Eropah semalam meramalkan bahawa ekonomi di 15 buah negara yang menggunakan mata wang euro mungkin mengalami kemelesetan dan hampir tidak berkembang akibat krisis kewangan dunia.

Kelantan Negeri Contoh
Selama 18 tahun PAS memerintah Kelantan, dengan seribu satu macam halangan , kekangan , hambatan dan rintangan daripada pemerintah pusat di bawah kerajaan umno/bn , tidak ada pegawai dan kakitangan kerajaan negeri yang tidak dibayar gaji , tidak ada yang dibuang kerja , tidak ada rakyat yang dizalimi oleh kerajaan negeri , tidak ada rakyat yang mati diletupkkan oleh MB dan teamnya,,,,macam mana kerajaan itu boleh terus kukuh hingga ke hari ini.???

Salah satu pendekatan berhemah kerajaan negeri Kelantan di bawah pemerintahan PAS , ialah dengan memperkenalkan Dinar Emas Kelantan http://www.dinarkel.com/ , maka adalah sangat bertepatan tajuk ini , iaitu Merealisasikan Dinar Emas sebagai matawang - bermula di Kelantan ?"

Ini kerana dengan menggunakan Dinar Emas , ia akan dapat mengelakkan dari manipulasi , seperti mana kata Ustaz zaharuddin

Sementara itu , satu Persidangan Antarabangsa mengenai Ekonomi Emas Dinar 2007 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) telah diadakan 24 Julai 2007 , anjuran Kerajaan PAS KelantanIni diakui sendiri oleh musuh ketat Kerajaan PAS Kelantan , iaitu Mahathir , katanya "Guna Dinar Emas boleh elak cengkaman kuasa Barat"

Sementara itu , ”Dinar Emas Kelantan telah dilancarkan Dilancar 20 September 2006 . Manakala statistik menunjukkan , dalam tempoh setahun nilaian satu Dinar Emas Kelantan bertambah RM43 , dimana "hampir RM1juta Dinar Emas Kelantan sudah dijual "

Walaupun cuba dinafikan , bahawa negara kita tidak akan mengalami kemelesetan ekonomi ekoran kejatuhan ekonomi Amerika dan dunia ketika ini , namun berita ini "Malaysia - China perlu tingkatkan kerjasama ekonomi - Abdullah" tidak dapat menyembunyikan hakikat dan kebenaran ekonomi kita turut sama sedang meleset

Ini dapat dijustifikasikan melalui kenyataan , Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, Malaysia dan China perlu mempertingkatkan kerjasama ekonomi melebihi sekadar hubungan perdagangan bagi menangani krisis kewangan global.
Ini telah ”memaksa ”Abdullah tiba di Beijing untuk ketuai delegasi ke Asem

Tidak lah diketahui , samada mungkin tersilap lapor atau dah habis ikhtiar , maka terkeluar berita ini "Emas legakan rakyat Britain "

Dimana , Ketidaktentuan ekonomi dunia pada masa kini menyebabkan simpanan saham dan pinjaman tidak lagi dianggap sebagai satu bentuk pelaburan yang teguh seperti sebelumnya.


Hakikatnya , "Bursa Malaysia kena tempias kejatuhan pasaran global"

Walaupun pihak media masih cuba menafikannya dan memberikan berita yang menggembirakan rakyat semua ,seperti tajuk ini "Tempias krisis hanya minimum"

Kesimpulan
1]
Mungkin kata Dato' Johan Jaafar iaitu sekranag adalah masa untuk mengubah regim kewangan ada benarnya !!!!

2]
Langkah kerajaan PAS Kelantan memperkenalkan http://www.dinarkel.com/ adalah tepat dan mendahului masa.

Cuma apa yang perlu dibuat ialah ianya harus perlu diperluaskan ke negeri – negeri lain di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat , iaitu Pulau Pinang , Perak , Kedah dan juga Selangor, sebelum akhirnya nanti dilaksanakan ke seluruh negara sebaik sahaja Putrajaya ditawan.

3]
Mungkin tidak lah salah sekiranya dikatakan , pimpinan ulamak di bawah TGNA telah menunjukkan contoh kepimpinan yang terbaik , dan boleh menjadi ’role model’ kepada dunia

4]
Kalau dibenarkan dan ada ruang yang luas disediakan , tidak mustahil TGNA boleh mengemukakan cadangan kepada dunia secara keseluruhannya , bagi menggunakan Dinar Emas sebagai instrumen kewangan utama dunia bagi menggantikan Dolar Amerika atau Euro.

5]
Dalam keadaan dunia barat sedang dicabar hebat oleh tokoh – tokoh dan pemimpin – pemimpin dari negara islam , seperti Presiden Iran Ahmadenajed yang berketerampilan walaupun bertubuh kecil , tidak mustahil susuk tubuh TGNA yang sama , kecil tapi berilmu mampu menawarkan dunia satu penyelesaian kepada krisis ekonomi sekarang ini !!!Kenapa tidak ???

Nota
Adakah tidak layak TGNA untuk memimpin dunia , bukan setakat Kelantan atau Malaysia ?
"

No comments

Powered by Blogger.