kekasih mu.....

albanjari
..trio yg dihukum tembak adalah merupakan orang alim dan guru pondok yang mempunyai ribuan murid, lihat saja dalam tv betapa jenazah mereka disambut sebagai mujahid. . . takziah diucapkan dan di iringi dengan al-fatihah. Rakaman dari Indosiar TV menunjukkan dan jelas kedengaran bunyi petir yang kuat seolah-olah mengiringi eksekusi ketiga pejuang Islam ini. Dentuman petir yang amat 'nyaring' itu kedengaran dengan amat jelas ketika hukuman tembak selesai dilangsungkan, sedangkan tiada riak hujan mahupun ribut bakal menyusul, malah bunyi petir itu seakan 'teriakan' menyambut trio 'syahid' ini. Petir adalah rejaman terhadap syaitan yang cuba mengacau upacara pemakaman syuhada.

Allah telah menciptakan sejumlah tanda-tanda bagi kita pada petir. Allah secara khusus menarik perhatian kita pada petir ini dalam Al-Quran. Dan ayat-ayat Allah tentang petir, Allah swt. berfirman, bahwa Dia menghadirkan petir pada manusia sebagai sumber rasa takut dan harapan. Allah juga berfirman bahwa guruh yang muncul saat petir menyambar bertasbih memujiNya.

Siapa yg dilabel 'terrorist' ini oleh golongan kuffar ?



Harga 'syahid'nya dinoktah pada jam 1 pagi (waktu Jawa Barat ).



Dan dimakamkan di sini !



Dibawah ribuan jamaah yang mendokong agama dan islam merapati jenazah Imam Samudra, 38,yang dibawa ke Serang, Banten pada pagi kelmarin. Tengah malam tadi dia bersama Amrozi Nurhasyim, 47, dan Ali Ghufron, 48 telah di hukum tembak sampai mati, dimana butiran peluru tepat mengenai jantung 'pejuang islam' ini. Atas permintaan 'pejuang islam' ini, mata mereka tidak ditutup ketika hukuman dilangsungkan. Allah hu Akbar !!

JENAZAH Imam Samudra, 38, dibawa ke Serang, Banten pagi tadi. Tengah malam tadi dia bersama Amrozi Nurhasyim, 47, dan Ali Ghufron, 48, menjalani hukuman mati ditembak setelah didapati bersalah terlibat dalam kejadian pengeboman di Bali enam tahun lalu. - foto AP

Puluhan ribu telah menyertai upacara pengebumian ketiga-tiga 'pejuang islam' tersebut, termasuk pemimpin agama Abu Bakar Bashir. Hukuman itu dilaksanakan selepas lebih seminggu pihak berkuasa Indonesia memaklumkan bahawa mereka akan ditembak awal bulan ini. Hukuman ke atas Imam Samudra, Amrozi Nurhasyim dan adiknya Ali Ghufron telah dilaksanakan tengah malam tadi, beberapa kilometer dari penjara yang dikawal ketat di pulau Nusakambangan. Ketiga-tiga mereka merupakan anggota kumpulan Jemaah Islamiah yang ditubuhkan oleh Basir.

PENYOKONG tiga pengebom Bali berkabung dengan memegang gambar mereka selepas mendengar berita hukuman mati ditembak dilaksanakan oleh pihak berkuasa tengah malam tadi. - foto AP

“Sekitar pukul 12.15 tengah malam tadi (waktu tempatan) (1.15 pagi waktu Malaysia) ketiga-tiga mereka yang didapati bersalah iaitu Imam, Amrozi dan Ali menjalani hukuman mati dengan ditembak oleh pasukan penembak,” kata jurucakap Jabatan Peguam Negara, Jasman Panjaitan. “Hasil bedah siasat menunjukkan ketiga-tiga mereka sudah meninggal dunia,” katanya. Jabatan Peguam Negara dijadual mengadakan sidang akhbar untuk memberi butiran lanjut.

Qadar Faisal, salah seorang peguam mereka berkata, jenazah ketiga-tiga mereka telah dibawa dengan helikopter ke kampung mereka untuk tujuan pengebumian hari ini. Jenazah adik-beradik Ali dan Amrozi dibawa ke Lamongan di Jawa Timur manakala Imam pula ke Serang di Jawa Barat.

Zakiah Darajad, isteri kepada Imam, dalam surat terbuka yang dibacakan oleh seorang saudara pada sidang akhbar di Serang berkata:

“(Saya) berharap Allah akan memberikan yang terbaik kepada mereka dan yang terburuk kepada mereka yang menyebabkan layanan buruk ke atas mereka,” katanya.

Dalam pada itu, laporan Bernama semalam menyebut sejak Mahkamah Agung Indonesia memutuskan hukuman mati itu akan dilaksanakan pada awal bulan dan tidak akan melepasi 15 November.

Laporan media massa tempatan menyebut mereka yang diiringi dua pegawai pemerintah ialah kedua-dua isteri Amrozi iaitu Choiriyana dan Rochma, juga kedua-dua isteri, Muklas, iaitu yang dikenali hanya dengan nama Paridah yang berasal Malaysia dan Ana dari Solo, Jawa Tengah. Seorang anaknya yang masih belajar di sekolah rendah dan dua adik beradik kandung Amrozi juga turut berangkat.

Petanda ke arah dekatnya pelaksanaan hukuman mati itu sudah cukup banyak dilaporkan termasuk persiapan tiga buah helikopter oleh pihak berkuasa untuk membawa jenazah ketigatiga mereka ke kampung halaman masing-masing dan keterangan keluarga Amrozi bahawa mereka dilarang mengkafankan semula jenazah itu.



Wajah terakhir As Syahid(InsyaAllah)Imam Samudera. Klik di sini.


Laungan takbir mengiringi berita pemergian mereka yang disampaikan oleh abang kandung Amrozi dan Ali Ghufron iatu Ustaz Chozin. Dihadapan ratusan pelajar dan simpatisan di Pesantern Al-Islam sebentar tadi, Ust Chozin menyebut “ semoga arwah saat ini sudah terbang bersama burung-burung hijau ”.kisah selanjutnya layari http://www.detik.com/ Untuk tonton temuramah bersama isteri-isteri mereka ini sebelum ditembak sila klik sini.

Suasana haru menghiasi kediaman orang tua kedua mujahid yang Insya Allah telah syahid, Amrozi dan Ali Ghufron di Tenggulun. Ditambah dengan datangnya tiga burung hitam yang berputar-putar di atas rumah.


Lebih dari tujuh menit burung tersebut berputar-putar, seakan memberikan persaksian bahwa mereka adalah para syuhada. Istri dari Ali Ghufron, Ustdzh. Paridah Abbas menambahkan, dia melihat langit membentuk kalimat Allah saat ketiga burung tersebut datang.

Sejak semalam, sekitar pukul 22.20 lapangan yang direncanakan menjadi helipad untuk helikopter pembawa jenazah kedua syuhada (Insya Allah), Amrozi dan Ali-Ghufron, dijaga ketat oleh puluhan polisi.

Tepat pukul 23.53, ketiga mujahid akhirnya syahid (Insya Allah) di tangan toghut la'natullah. Begitulah pesan yang diterima redaksi Arrahmah.com langsung dari Ust. Ali Fauzi. Saat helikopter hendak mendarat, di kediaman ibu dari kedua mujahid (Amrozi dan Ali Ghufron) telah mengadakan prosesi persiapan penyambutan jenazah. Pintu-pintu rumah selain akses depan di tutup rapat. Wartawan tidak diperbolehkan masuk kecuali dua orang keluarga yang boleh menggunakan kamera.

Di dalam rumah, kakak tertua, Ust. Khozin memberikan nasehat. Sesuai dengan wasiat kedua mujahidin, tidak boleh ada yang menjerit, melakukan nihayah, boleh menangis tetapi tidak meraung-raung atau sampai tersedu.

Koresponden Arrahmah yang berada di Tenggulun mengatakan, dia berada di shaf terdepan saat menyalatkan jenazah berjamaah dengan istri-istri kedua mujahid. Bau harum semerbak bertebaran dalam ruangan. Kedua mujahid terlihat tersenyum dan wajahnya bersih, sangat bersih, serta jauh lebih tampan. Allahu Akbar!


http://politikbanjar.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.